Första provlöpningen

I går genomförde vi en första provlöpning på två av de tänkta banorna till årets 25-manna. Det var en av banorna på sträcka fyra och en av banorna på sträcka 6. Yngsta tonåringen sprang sträcka fyra. Banan var 3 220 meter lång och han hade 20,26. Det var lite längre tid än vad jag hade räknat med. Det finns alltid olika anledningar till att det blir som det blir. Dels hade han loppet från dagen innan i benen. På förmiddagen i går körda han två timmars friidrottsträning och dessutom hade han en lättare lunch i magen. Ingen perfekt uppladdning alltså. Troligtvis hade det kunnat gå några minuter snabbare och då hade han kommit ner mot den tid jag har räknat med. Han får köra en annan av de fyra banorna vid ett annat tillfälle.


Oavsett sträcka gäller det att kolla kodsiffran, här sträcka fyra på 25-manna 2004

Jag själv sprang en av banorna som är tänkta till sträcka sex. Banan mätte 4 710 meter och jag klarade av den på tiden 37,52. Det var lite längre tid än vad jag räknat med. Jag har ju faktiskt varit vid alla kontroller minst en gång tidigare och jag hade inte tränat friidrott i två timmar på förmiddagen. Kanske är banlängden lite för lång och terrängen inte så lättlöpt som jag tror. Jag får fundera på om banan ska kortas av något. Samtidigt var det ungefär samma tid som jag hade på motsvarande sträcka 2008 om man räknar med hela löpsträckan från kartplanket, runt banan till sista och från sista via målet till kartplanket igen. I går sprang vi även de delarna av banan som de är tänkta, alltså så likt den slutliga tävlingen som möjligt. Det blev lite att fundera på, men samtidigt vill jag vänta in fler provlöpningar. Vi får se hur det blir.



Till sist ännu en stämningsbild från sträcka fyra vid 25-manna 2004.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0