I stället för träning

Den här veckan är det ingen teknikträning på torsdag eftersom det är valborg. Därför blir det ingen presentation av någon träning. Däremot tänkte jag fortsätta på temat naturliga ledstänger.



I söndags sprang jag en tävling utanför Gnesta. Det här var början av banan. På väg till andra kontrollen fanns det en del stråk att följa och en del hållpunkter att passera. Jag har försökt att markera några som jag använde mig av med ett violett streck. Den blå linjen är den väg jag tog. Som du ser blev det en liten miss vid den andra kontrollen. Den berodde som så ofta på ett litet slarvfel. Jag så att kontrollen skulle ligga i en sänka. När jag var knappt hundra meter från kontrollen såg jag en stor sänka som jag sprang ner i. Men där fanns ingen kontroll. Det jag inte såg var att det var den stora sänkan till vänster om kontrollen. Där gick drygt 30 sekunder till spillo. Kanske inte så mycket men onödigt.



Även till den sjätte kontrollen fanns det en hel del tydliga naturliga ledstänger att följa. Här blev det ingen bom utan allt gick som planerat. Den sista biten in mot kontrollen blev jag dock lite överraskad. Skogen var tätare och sikten sämre än vad jag trodde att den skulle vara. Tidigare var det mycket öppen och fin skog, men runt kontrollen var det yngre tallskog. Därför var jag tvungen att ta det lite lugnare och göra en extra koll med kompassen. Dessutom fick jag också syn på stenarna som ligger intill kontrollen.

Om du tittar noga på den övre kartan kan du hitta en glad gubbe öster om den första kontrollen. Dessutom är Kattsjön en sköldpadda, eller vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0