Inte bara arbete i skogen

Nu är alla kontroller inför 25-manna 2009 märkta med en snitsel. Alla stenar, branter och sankmarker är mätta och jag har bestämt på vilken sida om höjderna som kontrollerna ska sitta. Nu kan vi snart provlöpa alla banorna. Preliminärt blir det provlöpning den 7 maj. Då får jag en första indikation på hur långa löptiderna blir på respektive sträcka. Efter kan det eventuellt bli någon justering om det visar sig att tiderna inte blir de jag har räknat med. I och med att alla kontroller nu är besökta är arbetet i skogen avslutat för en tid.


Kontroll 73, stenen

Vid besöken har alla kontrollpunkter blivit fotograferade. Nu har jag suttit och gått igenom alla bilderna och ritat in hur jag vill att kontrollställningen byggs. Efter det ska jag lägga alla bilderna i nummerordning i ett worddokument och sen skriva en beskrivning till varje kontroll. Beskrivningen ska vara en hjälp till dem som bygger ställningarna så att de vet om något behöver gallras. Beskrivningen kommer också att innehålla information hur stor ställningen ska vara, det vill säga hur många kontrollenheter det ska få plats. Banläggning innebär mycket inomhusjobb också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0