På historisk mark

Just nu är jag ute och reser runt i landet inom ramen för mitt jobb. I förra veckan var jag i Borlänge och Luleå. I går gick resan till Mora, där jag är nu. Om några timmar går resan vidare till Avesta för att jobba i kväll. Därefter tar jag mig hemåt och är väl hemma runt midnatt. Här i Mora bor jag på ett hotell som ligger på historisk mark.



Den här statyn står i centrala Mora och är en av alla de saker som påminner om Vasaloppet. Vasaloppet sätter sin prägel på mycket i Mora. Själv har jag aldrig åkt Vasaloppet mer än vid TV:n. Vi får väl se om det blir av någon gång.



En liten bit från statyn finns själva målportalen med sin klassiska devis "I fädrens spår...". Varje år är det många som kämpar för att komma ända fram till portalen. Nu har våren kommit även till Mora och det är ganska långt till nästa lopp. I går kväll träffade jag några av arrangörerna i orienteringsklubben. De kan inte lämna tankarna på Vasaloppet så länge. I sommar kommer det att vara ett antal arrangemang i Vasaloppets namn som de är engagerade i.

Kommentarer
Postat av: Thomas Nyberg

Hej Lasse! Tack för i kväll. Det här blir nog något att gå vidare med i klubben även om jag känner att vi nog får invänta hösten för att allt ska bli lite lugnare i klubben.

Vilken bra blogg du har. Intressanta teknikbanor och annat. Dessutom är jag ju riktigt Friidrottsintresserad så det fanns mycket smått och gott att hämta.

Lycka till med den fortsatta turnén.



Hälsningar

Thomas N

2009-04-28 @ 23:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0