Klart att man blir glad...

... när man får blommor på jobbet. I dag har vi avslutat konferensen som jag har jobbat med hela helgen sen i fredags eftermiddag. Vi i konferensenledningen fick faktiskt var sin blomma av några av deltagarna. Det är första gången det har hänt. Det känns naturligtvis bra och det värmer att höra alla fina ord. Om vi har lyckats inspirera några ledare så att de åker hem stärkta i sin ledarroll och kan lyfta sin verksamhet med nya idéer är det naturligtvis jättebra. Just nu står blommorna i en vas på matbordet.


Blommorna

När jag kom hem så bytte jag om och drog i väg på en timmes tur på cykeln. Det var lite halt på en del mindra vägar, eller mycket halt om sanningen ska fram. Jag klarade mig från att gå omkull. Jag passerade Tyresta By på vägen. Det var länge sen jag var i Tyresta By. När jag åkte förbi serveringen luktade det gott från fikabröda och annat. Ett par hundra meter senare passerade jag stallet och då var det helt andra dofter. Jag passerade också ängen där den den senaste orienteringstävlingen i Tyresta By arrangerades. Det var DM-stafetten 1985. Efter det har det inte arrangerats några tävlingar eftersom det numera är nationalpark. När jag kom hem var jag tungen att bläddra i kartpärmen och plocka fram kartan.



Jag minns nästan ingenting av tävlingen. Antagligen var jag ganska trött på slutet. Därav vägvalet till 10:e kontrollen. Nu cyklade jag på körvägen i kartans östra kant. om det inte var is så var det stora stenar på vägen. Sen kom jag ner på vägen i söder och tog den västerut. Då fick jag motvind. Jag ska inte klaga. Det var skönt att komma ut efter att ha jobbat hela helgen. Och så blommorna såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0