Tallhed och berghällar

Jag har varit i Sorunda och tränat. I Sorunda finns en av Stockholms tallhedar. Två gånger i modern tid har Tiomila gått här, 1980 och 1992. Här finns en fin blandning av tallhed och mer traditionell Södertörnsterräng. Den mellersta tonåringen rider i Sorunda och istället för att vänta i stallet kan man ju ta en tur i skogen. Det var ett par decimeter snö i skogen. Jag tycker om att springa i skogen med lampa när det snö i skogen.



Jag hittade en gammal bana från en tävling för några år sen. Den var lagom lång och passade bra. Det var som sagt snö i skogen och det var lite motstånd, men jag inbillar mig att man blir stark av det. Det gick bra och jag hittade kontrollerna utan att det var någon skärm eller reflex där. Vi en kontroll fick jag det inte att stämma riktigt. Jag kom fram till en stor sten som jag inte kunde hitta på kartan. Jag blev osäker och fick inte i hop det. Allt annat stämde men stenen fanns inte på kartan. På väg därifrån fick jag känning i en vaden. En del skulle kanske kalla det gubbvad. För mig spelar det inte så stor roll vad det heter. Jag tog det lungt på hemvägen. Med lite vila och träning på cykel ska det nog gå att springa igen om någon vecka eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0