Tjejer tjejer tjejer

Den tredje sträckan på 25-manna är vikt för tjejerna. Den tredje sträckan är också speciell på det sättet att de fyra tjejerna i respektive lag går ut tillsammans när lagets löpare på sträcka två kommer in till växling. Det brukar vara ganska jämt till växling. Det kan vara något eller några lag som har gått ifrån lite men ganska snart brukar det vara en strid ström av löpare mot mål efter två sträckor. Det innebär att det på kort tid sticker ut 1 400 tjejer i skogen. Det är fler löpare än på de flesta vanliga tävlingar. Det ställer naturligtvis stora krav på arrangemanget. Bara en sån sak som att alla ska duscha efter sitt lopp gör att duschen måste kunna ta emot många på en gång. Ute i skogen ska det också fungera. Kontrollerna i början av banan måste kunna ta emot många löpare samtidigt.


Sträcka 3A 25-manna 1999

Det gäller att försöka skapa spridning på löparna samtidigt som de olika banorna ska vara likvärdiga i löptid. Jag vill också skapa utmanande orientering på den här och alla andra sträckor. Jag hoppas och tror att det kommer att lyckas. De här banorna är två av fyra banor som användes vid 25-manna 1999 för just sträcka 3.


Sträcka 3C 25-manna 1999

Det är i dag åtta månader kvar till 2009 års 25-manna. Då får jag veta hur väl jag har lyckats med banorna. I dagsläget är alla banorna preliminärt klara. De senaste veckorna har de vilat och jag har inte funderat så mycket på dem. Jag hoppas att vi inom kort beslutar hur tävlingscentrum ska se ut med målfålla, varvning, växling och kartplank. Det styr i stor utsträckning hur banorna kommer att se ut. När det väl är bestämt börjar arbetet i skogen med att märka upp alla kontroller. Sen ska banorna provlöpas för att se om de beräknade tiderna stämmer. Sen gör vi eventuella justeringar innan banorna spikas. Du kommer att få lite rapporter då och då kring det aktuella läget kring banläggningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0