Bloggare i bild

För första gången är jag själv med på en bild som jag lägger ut på bloggen. För en liten stund sen tog jag kameran med mig upp på ett berg i närheten och tog några bilder på utsikten och horisonten som forfarande präglades av den nedgående solen. Genom att lägga kameran på berget och palla upp den så att den stod nästan rakt kunde jag faktiskt både hinna trycka av och springa fram för att ställa mig framför kameran för en gångs skull. Det kommer inte att bli någon vana. Bilden togs 22,49.



Horisonten blev nästan rak. Det är ibland ett litet problem med den här typen av bilder att få horisonten rak. Ibland luras ögat av bergssluttningar och annat.

Jag passade också på att byta objektiv så att jag kunde zooma lite. Då framträder lite andra detaljer. En fyr blinkar långt ute i havsbandet. En liten båt med sin topplanterna synlig är på väg in till Björholmen för natten. I nedre kanten syns ett av husen i Halsbäck och lite längre ut kan man skymta husen i Mollösund.



Åt andra hållet tornade några mer hotfulla moln upp sig. Kanske kommer det att bli regn till natten och kanske lite åska. Det skulle vara lite häftigt att lyckas fånga en blixt på bild, men jag går nog inte upp i natt. Det får bli en annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0