Nya områden på hemmaplan

Ibland försöker jag leta upp terrängområden som jag inte har varit i trots att jag sprungit i om rådet många gånger tidigare. Det finns nästan alltid någon liten höjd, dalgång eller passage som det inte är naturligt att passera. Av någon anledning ligger den lite vid sidan av de vanliga stråken. I dag var jag i ett sånt område.



Nere i kartans vänstra hörn finns ett område som är svårt att utnyttja vid banläggning. Jag har varit på höjden nordväst om kraftledningen tidigare någon enstaka gång, men i dag var jag ännu längre bort. Det var lite annorlunda terräng än på den övriga kartan. Här var det en hel del enbuskar vilket inte är så vanligt på den här kartan. Eftersom det ligger bebyggelse alldeles i närheten så syns det att det rör sig en hel del människor i området. Jag vände hemmåt och sprang mot nordost och klättrade upp bland alla branterna i kartans övre högra hörn.

Jag kunde också konstatera att man numera hinner med att jobba hela dagen, åka hem, och sen kunna springa en timma i dagsljus. Om en vecka är det ljust en timma till eftersom vi går över till sommartid natten mellan lördag och söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0