Tävlingspremiär i dag

Det blev tävlingspremiär i dag, trots all nysnö. Egentligen var det inte så farligt. Det var lite kallt om fötterna, men efter att ha bytt om så blir man varm igen efter en stund. Jag lyckades hitta årets första kontroller utan några större problem.



Det blev en del spår i skogen, men jag tyckte ändå att jag sprang och spårade själv flera gånger. Kanske var jag på fel ställe.



Så här såg det ut på tävlingsplatsen. Lite snö kan inte hindra orienterare som har väntat en hel vinter för att få ge sig ut i skogen igen.



En av klubbarna har gjort ett snöfort för att markera sitt område på tävlingsplatsen. Det fanns också en del snögubbar. Allt fungerar trots snön, men visst längtar man efter att få springa i skogen utan en massa snö och gärna ett antal grader varmare i luften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0