Nu är det nära

Vi har precis kommit hem från andra omgågnen av Stockholm City Cup. Vi i det här fallet är jag själv och yngsta tonåringen. Det var en liten kamp mellan oss eftersom vi hade samma bana. Självklart var det lite snack och psykkrig innan kring vem som skulle vara snabbast. Tonåringen springer fortare medan jag fortfarande är den bätte orienteraren, men om jag gör ett misstag så kan det vara svårt att ta igen det. Nu blev det istället han som gjorde ett misstag och det var tur för mig. Om han inte hade gjort det så hade den här dagen förmodligen blivit första gången han slog mig.


Violett väg = jag Grön väg = yngsta tonåringen

Det var redan mellan kontroll 2 och 3 som allt avgjordes. Ett tankefel gjorde att han tog fel väg runt huset vilket resulterade i en knapp minut längre sträcktid. I mål var skillnaden mellan oss en dryg halvminut. Det är nära nu men än så länge håller jag undan. Nästa vecka är det dags igen. Då gäller det för mig att gå rätt och springa så fort jag kan. Dessutom måsta han kanske göra ett litet misstag. Han är i alla fall revanchsugen och snacket är redan igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0