Provlöpning i regnväder

I kväll har vi genomfört en större provlöpning av banorna inför årets 25-manna. Straxt innan start kom det en liten regnskur men under själva provlöpningen var det uppehåll, ja inte riktigt för mot slutet kom det en ganska kraftig regnaskur. Totalt var det 57 personer från OK Ravinen och Haninge SOK som sprang någon av banorna. Precis som på 25-manna så var det blandat bland deltagarna. Några som sprang fort och inte var så långt ifrån de tider jag har räknat med och några som tog lite längre tid på sig. Jag har inte hunnit göra någon sammanställning av tiderna ännu, men jag kommer att göra en analys och försöka att värdera alla tiderna för att se mina beräkningar håller.



Deltagarna kunde välja mellan alla sträckor och banor som kommer att finns när det är dags för tävling. Min uppmaning var att de helst skulle springa den sträcka de skulle ha sprungit om det varit tävling. Det är ju ingen mening med att låta en massa killar springa sträcka tre som bara är öppen för tjejer. Tiden togs genom att deltagarna startstämplade och målstämplade. I skogen var det bara snitslar med kodsiffran på. På sträcka 4 var det en del snitslar som var nedrivna men deltagarna togs sig ändå runt banan på bra tider.



Efter loppet lästa alla av sina brickor och vi skrev ut tiderna och parade ihop dem med respektive karta. Alla kartor samlades in så att inga kartor kommer på drift. Eftersnacket handlade om att det var roliga och bitvis ganska svåra banor. Flera tyckte att det var en bra omväxling mellan lite olika terrängtyper. Om det stämmer så känns det som om jag har lyckats med min ambition att lägga banor som är just roliga, lite kluriga och omväxlande. Terrängen fick också bra kritik.



Eventuellt kommer vi att göra ytterligare några provlöpningar i lite mindre skala vid senare tillfälle för att komplettera bilden. Om du ser löpare på bilden som inte ser ut att komma från OK Ravinen eller Haninge SOK så behöver du inte vara orolig. De har kvar sina gamla klubboveraller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0