Vitt eller rött

I dag har jag varit grenledare vid en friidrottstävling, grenledare för höjdhoppet. Det innebär att det är jag som är chefen och bestämer vad de andra funktionärerna ska göra. Jag valde att ansvara för den vita och den röda flaggan. De använder man när någon klarar respektive river eller gör något annat fel som i sin tur gör att hoppet underkänns. Ibland påstår man att flaggorna vid just höjdhoppet är det onödigaste som finns. Kanske är det så, men ibland uppstår det situationer som måste bedömas. I dag var det dock ganska enkelt.

Dagen behållning var killen i P 11 som klarade 1,00 i sista försöket och satte nytt personligt rekord. Han blev GLAD! Det är ju det som är det fina med idrott. Man kan vara glad och stolt över sig själv oavsett vad de andra gör. Har jag gjort mitt bästa någonsin så ska jag naturligtvis vara glad. Att de andra är bättre är inget att göra något åt.

I morgon ska jag fortsätta vara höjdhoppsfunktionär. Solen ska lysa ännu starkare då sägs det. Det blir till att använda mycket solskyddsfaktor känns det som. I morgon ska mellersta och yngsta tonåringen också tävla. Jag återkommer kanske med en rapport. Tills dess får du hålla tillgodo med en gammal friidrottsbild.


Yngsta tonåringen hoppar längd 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0