Har aldrig sprungit här

I går blev det en bloggfri dag. Det blir så då och då. Jag kom hem från Hässleholm vid lite före sju på kvällen. Middagen var i stort sätt klar. Det blev grillat. Va, grillat i november! Det går faktiskt alldeles utmärkt. Det smakar precis som annars. Redan när jag parkerat bilen kände jag lukten från grillen. Efter middagen blev vi sittande framför TV:n, eller snarare vidoen. Någon hade letet fram en gamal videofilm med gamla revysynder från 1984 där jag var inblandad. Kvalitéen på filmen var usel och revyn var inte så mycket bättre den heller, men vi skrattade ändå. En av lärarna på skolan där det hela utspelade sig hade tidigare på terminen satt sig på oveheadprojektorn så att glaset sprack. Det omsjöngs naturligtvis. När lärarna hade sitt nummer lyckades samma lärare ställa sig på pianostolen så att den... Självklart gick den också i bitar. Efter det var ett av extranummren från oss elever givet. Efter videokvällen var jag lite för trött för att blogga.

I dag har jag varit ute i sprungit i ett helt nytt orienteringsområde någonstans på Södertörn. Jag har aldrig satt min fot i det här området tidigare. Nästa år kommer det att gå en tävling i området. Jag är med i ledningsgruppen för Söderkartor, SÖKA, som är ett sammanslutning av 14 orienteringsklubbar på Södertörn som tillsammans tar fram orienteringskartor för tävlingsbruk. Den här nya kartan är en sån karta. Det var fin terräng men den skiljer sig lite från den vanliga Södertörnsterrängen. Hur tänker jag inte berätta. Två små kartklipp kan dock avslöja en del.

 

Som du ser är det ganska stor variation i terrängen. Det finns ytterligare någon eller några terrängtyper i området. Det jag gjorde i dag var att springa över en del av kartan för att göra någon slags kartkontroll. Kartan var över lag bra, men det fanns vissa saker som jag tycker bör rättas till. En fin träningstur i regnet blev det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Low

Du avslöjar väl vilken tävling det är som kommer att gå i det här området så man inte missar något!

2009-11-23 @ 15:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0