Utsikt från ett hotellrum

I dag har jag påbörjat en liten novemberturné å tjänstens vägnar. Jag kommer under drygt två veckors tid att resa runt i landet och besöka ett antal olika platser. Jag kommer inte att vara ute på vägarna hela tiden. Jag kommer att mellanlanda hemma några dagar då och då. Det kommer att bli lite rapporter och lite bilder från de olika platserna jag besöker.

Just nu sitter jag i ett hotellrum i  ett regntungt Ronneby. I morgon ska jag träffa orienteringsledare från Blekinges orienteringsklubbar för att försöka inspirera dem till nya spännanade satsningar. Utanför fönstret är vädret inte så inspirerande. Det regnar och enligt väderrapporterna ska det blir värre under natten. I bästa fall har regnet dragit vidare norrut till i morgon.



Hotellet heter Grand Hotel och ligger mitt emot järnvägsstationen. Hotellets namn skvallrar om lyx men så är det inte riktigt. Portkod och en obemannad reception är verkligheten. Det spelar mindre roll. Jag ska sova en natt, gå upp vid sju, jobba till på eftermiddagen och sen åka hemåt igen. Sängen verkar helt OK och det är ju det viktigaste. Är du nyfiken på vart jag tar vägen sen så är det bara att hänga med på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0