Att göra en tavla

Nu var det i och för sig länge sen men ibland tar jag ett fotografi och leker lite med det i ett bildbehandlingsprogram. Då och då blir resultatet ganska bra. Jag har till och med lyckats sälja några bilder. Här är några exempel på "tavlor" jag gjort.



Det här är en stenstrand på Gotland någonstans. Bilden är tagen i oktober för några år sen. Jag har lekt med ett par olika filter som läggs på bilden för att skapa olika effekter.



Här är en blomma som som jag har lagt ganska mycket zoomeffekt på. Kanske lite för mycket men det är ganska fina färger som påminner lite om batiktröjorna som var populära för ett antal år sen.



Det här är ett exempel på en restaurering av ett gammalt kort på min farmor. Jag vet inget exakt årtal men bilden är troligtvis tagen i slutet av 1920-talet eller början av 1930-talet och originalet var ganska repigt och hade några små skador. Jag har scannat originalbilden och sen jobbat med att klona bort alla repor och skador. Det tog ett antal timmar men resultatet blev ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0