27 dagar kvar och kartan är klar

I dag fick jag den första versionen av kartan som ska användas vid Sprint-DM. Det är 27 dagar kvar till tävlingen så det är på tiden kan man säga. Jag liksom många andra räknade nog inte med en så lång och snörik vinter som vi har haft. Jag hamnade väl i lite dvala efter 25-manna i höstas och tog tag i kartfrågan i november. Jag tänkte att det går säkert att färdigställa kartan i december och januari. Som alla vet så har snön legat djup sen mitten på december och fram till påskhelgen. Nu är dock det mesta av kartan klart. Jag fick den från kartritaren i dag och har faktiskt hunnit med att springa igenom det mesta. Det ser bra ut men det finns några mindra saker som återstår eller kanske är det så att det har döljts av snö. Vissa delar av området är mycket flackt och det finns en del terrängföremål som legat under snön. Det är exempelsvis stigar, brunnar och ruiner. På ett ställe var det ett mindre område med tät buskvegetation som tvingats till marken av all snö. Nu när snön är borta kommer buskarna att resa sig och det ska kanske vara ett litet område med tät skog på kartan. Det finns ytterligare ett mindra antal detlajer som behöver kompletteras. På min tur på kartan hittade jag en alldeles utmärkt publikkontroll. Det gäller bara att hitta ett bra sätt att bra banorna dit och därifrån. Det är alltså 27 dagar kvar och nu gäller det att lägga alla banor. Jag har en del skissartade banor lagda på en gamal karta men det är ganska stora skillnader mellan en gamla och den nya. Inte minst så är den nya kartan ritad efter sprintnormen. Här är några små klipp ur kartan.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0