Bestulen

I söndags morse upptäckte jag att jag var bestulen. Under natten hade någon eller några varit framme vid skohyllan som står alldeles utanför vår ytterdörr. Tre par av mina skor var borta. Ett par löparskor av märket Asics hittade jag på ett elskåp bara ett par tiotal meter bort. De andra skorna var dock borta.


Här stod skorna

Den ena paret sörjar jag inte så mycket. Det var ett par Jalas, som i och för sig inte var så mycket använda men som inte passade på mina fötter. Det andra paret var nästan helt nya. Jag köpte dem på O-Ringen och det var perfekta för mina ganska stora fötter. Jag har svårt att få tag på bra orienteringsskor. Nu är de borta.

I kväll tog hustrun och jag en liten kvällspromenad. Vi gick i skogen och hittade faktiskt några små kantareller. På slutet av promenaden kom vi in i bebyggelsen igen. Då i kanten av gångvägen låg en av innersulorna till skorna. Vi gjorde några svängar intill fyndplatsen utan att hitta något mer. Nu har vi i alla fall ett spår att gå efter. Det kan ju också vara ett villospår.


Sulan

Kommentarer
Postat av: eva

Nackdelen med att bo i Stocholmsförort! På landet snos inga skor. Jo, räven tog en en gång... O vem har glädje av ett par OL-skor i storlek 46/47??

2010-08-19 @ 08:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0