Musik

Det började med att hustrun vill höra lite julmusik när vi lagade mat. Det blev lite jullåtar med Ainbusk singers. Dottern tröttande och önskade en annan artist. Först ville jag dock hålla kvar vid jultemat. Det blev God Jul med Ulf Lundell. Ingen vacker jullåt kanske men mycket blues. Sen fick dottern sin vilja igenom och vi la in en CD-skiva med John Mayer. Bluestemat fortsatte med ett antal sköna låtar medan vi åt upp middagen. När vi plockade av bytte jag spår. Nu blev det Eldkvarnlåten Ta min hand, men inte med Eldkvarn. Istället blev det en kanonbra version med Lars Winnerbäck och Louise Hoffsten.



Dottern började spexa med dans, luftgitarr och en pilatesboll. Spexet fortsatte till Tom Petty and the Heartbreakers och låtarna Runnin´down a dream och Free fallin´. Nu var jag igång och fortsatte med Eric Clapton och klassikern Layla i en liveinspelning. Clapton fick fortsätta med JJ Cales Cocain.

Sen började Idolfinalen och jag längtar efter att få bestämma musiken själv. Eftersom det är första Idolprogrammet jag ser får jag väl stå ut. Imorgon är det avslutning på Så mycket bättre. Favoriterna därifrån är Kungarna från Broadway med Tomas Di Leva och Den hon vill ha med Plura.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0