Sakta men säkert ...

... blir fler banor klara till tävlingarna till våren. Det stora problemet just nu är snön. Det känns bekant. Arbetet inför sprint-DM tidigare i år präglades av all snö och frågan om kartan skulle bli klar i tid eller inte. Nu ligger det massor av snö i skogen igen och arbetet med kartritningen har stannat av. Kanske får jag ta till en reservplan och använda ett annat område till stafettbanorna. Det finns tillräckligt med karta klar men inte riktigt över det område som ursprungligen är tänkt att användas.

                                                               

Eventuella ändringar av stafettbanorna får vänta lite. Just nu fokuserar jag på medeldistansbanorna. Min förhoppning är att det inte kommer så mycket mer snö de närmaste veckorna. Då kan jag nämligen hinna lägga alla banor och även börja arbetet med att märka upp kontrollerna i skogen. Tyvärr så styr jag inte över vädret så hur det än blir är det bara att gilla läget. Blir det mera snö så får jag plocka fram skidorna i stället. Så småningom kommer det en vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0