Snöpulsning

Det har varit en hel del skidåkning de senaste veckorna. Helt naturligt eftersom det är ovanligt mycket snö och en kyla som verkar hålla i sig ett tag till. Enligt prognoserna ska kylan hålla i sig i minst tio dagar till. Det kommer alltså att bli många tillfällen till fin skidåkning de näsmaste veckorna.

För att inte slita ut skidorna valde jag i dag att dra på mig pannlampan och springa en sväng i skogen. Springa var kanske lite mycket sagt. Det är ganska mycket snö i skogen och det gick inte så fort. Det var sån där jobbig snö i skogen. Det överrsta lagret är lätt kallsnö och vållar inga större problem, men under finns det gammal snö som varit kall, töat och sen frusit igen. Under träden ligger dessutom alla snö som fallit ner när det var lite varmare och sen frusit igen. Men varför klaga det var ju frivilligt. Dessutom tror jag att det är bra att hålla kartkontakten då och då även under vintern. Fast å andra sidan slarvade jag en del i dag. När man springer i ett känt område så är det lätt att man bara springer och sen inte riktigt har koll på läget. Dessutom hade jag ingen kompass med mig och då är det svårt att hålla rätt riktning i mörkret. Skogen ser också annorlunda ut med all snö vilket gör det ännu svårare. Fast så särskilt svårt var det ju egentligen inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0