Gubbränna eller bondbränna

Jag har stått i solen i två dagar. Jag har varit funktionär vid en friidrottstävling. Det är svårt att komma undan solen och det var faktiskt skönt att solen gick i moln en liten stund på eftermiddagen i dag. Eftersom man måste se lite respektabel ut, det vill säga kläder på överkroppen, får man fina ränder efter solen på överarmarna och i nacken. Mellersta tonåringen och en av hennes träningskompisar mobbade sina respektive fäder. Vi hade lyckats skaffa oss en riktig bonnbränna. Det blev inte bättre av att yngsta tonåringen dessutom konstaterade att det dessutom var en gubbränna. Skillnaden mellan de två är lite oklar. Tydligen var det en eller annan rynka som avgjorde. Som tur är spelar det mig ingen roll vilket. Det känns att jag har varit ute i solen i två dagar. Vad det sen kallas det som solen har fixat spelar mindre roll.

Eftersom jag har varit funktionär har jag inte haft så mycket tid att fotografera som jag brukar. Några bilder blev det dock.



Yngsta tonåringen sprang 800 meter igen. Den här gången lyckades han sätta nytt pers med en dryg sekund. Lite irriterande var det att han inte lyckades gå under 2,20. Nästa gång kanske..? För tredje veckan i rad får du ser en bild på honom med en plåsterlapp på höger knä. En ganska stort, djupt och svårläkt skrubbsår är orsaken.



En av hans klubbkamrater hoppade längd men någon slags kampsportsstil. Eller är hon kanske sponsrad av en skotillverkare och är bunden av ett kontrakt som säger att skosulan ska visas upp för alla fotografer?





Avslutningsvis några bilder från hinderloppen. Hinder förekommer inte så ofta på tävlingar men det är en kul gren att titta på. Tyvärr kunde jag inte vara vid vattengraven den här gången. Därför blir torrbilder istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0