Räven

Det har varit lite dåligt med bloggandet de senaste dagarna. Det har ju varit helg och jag har gjort annat än att blogga. Jag har inte ens startat datorn på flera dagar. I går efter ett träningspass tog jag årets första dopp i havet. I lördags satte vi in en ny diskbänk i köket. Det blev bra. Det enda problemet är att vattnet rinner ut alldeles för långsamt. Det är luft i avloppet som ligger i vägen för vattnet. På något sätt får vi försöka att fixa det. Jag vet bara inte riktigt hur.

I dag var det arbetsdag igen. Jag gick upp tidigt och var på jobbet redan vid sju. När jag gick längs perrongen i väntan på tåget upptäckte jag en liten räv som stod alldeles vid sidan av spåret. Den verkade inte vara vilsen. Först satt den och tittade nyfiket på alla som passerade. Sen lade han sig ner och vilade en stund, slickade lite på sina tassar och spannade lite slött. Sen ställde ha sig upp och vädrade lite och petade på några av stenarna. Jag tog en bild med mobilkamerna. Mitt tåg kom och jag vet inte hur det gick för räven. Några minuter efter det att jag åkt iväg kom det mötande tåget på den sidan av perrongen som räven hade valt. Förhoppningsvis klarade den sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0