Än så länge är det långt kvar



I dag har jag varit ute i skogen och satt ut kontroller till klubbträningen på torsdag. (Mer om den träningen kan du läsa i morgondagens inlägg) Det är dags att börja komma igång med teknikträningen. Jag sprang på väg och tilltrampad stig för det mesta men jag var lika länge i skogen. Det beror naturligtvis på snödjupet. På de ställen där det var som djupast nådde snön en bit över knät på mig. När jag senare mätte så fick jag det till 60-65 centimeter. Jag har också kollat  långtidsprognosen på www.yr.no. Fram till den 16 mars kommer det bara att var plusgrader under några timmar. Snön kommer att ligga kvar ett bra tag till. Det kommer att dröja länge innan vi kan se blommorna på bilden. Men när snön på sydsluttningen i dikeskanten är borta kommer de att dyka upp. Den här bilden är tagen den 30 mars 2004. Jag tror inte vi kan se tussilago den 30 mars i år. Inte här i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0