Jakten på våren

Fortfarande ligger snön djup. Jag var ute i går och försökte springa i skogen. Just springa är inte helt lätt. På ett ställe var snön så djup att den räckte upp på halva låret på mig. Uppskattningsvis 70-75 centimeter. Det finns dock små tecken på att vi går mot varmare tider.



Längs trädgårdsgången kan man tydligt se att på den kant som vätter mot söder har snön börjat dra sig tillbaka. Man kan ana att det finns en gräsmatta unnder all snö. Ljuslyktorna ställdes ut till jul och har varit helt översnöade. Den vänstra har precis börjat titta fram medan den högra går att använda om man vill.



På altanen har snö legat knädjup. I dag har jag skottat den. Snart är det påsk och jag hoppas på så mycket värme att man kan sitta på altanen och fika. I dag har vi använt altanen till något annat.


Kommentarer
Postat av: Eva

Vi, Alma o Åke, hade också tänkt att grilla men hade betydligt mer skottande innan vi nådde fram till grillen... Så det blev inställt...

2010-03-15 @ 08:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0