Ligger lågt, ligger djupt

Banläggningsarbetet inför Sprint-DM senare i vår (för det är väl lite vår nu?) ligger fortfarande lågt och snön ligger fortfarande djup. Tidigare i veckan hade vi ett planeringsmöte och på vägen dit och hem cyklade jag igenom tävlingsområdet. Jag hade inte kameran med mig, men det behövdes inte. Det såg ut på samma sätt som den gången jag hade kameran med. Snövallarna är lika höga och på det här stället såg det ut på precis samma sätt. Därför en upprepning av en tidigare bild.

På mötet bestämde vi att fatta beslut om en eventuell framflyttning av tävlingen den 6 april. Bakgrunden är att kartan ännu inte är klar. Det återstår ungefär en veckas arbete. För att kunna avsluta banläggningsarbetet på ett bra sätt behöver jag ha tillgång till den slutliga kartan i mitten av april. Den 6 april måste alltså kartritningen komma igång om det ska finnas någon möjlighet att hinna med allt.

På mötet pratade vi också om eventuellt behov av viltavdrivning. Vi har haft kontakt med kommunens viltvårade och diskuterat frågan. Vi kommer inte att göra någon avdrivning eftersom området är tätort eller nästan tätort. Det finns dessutom ingenstans att driva viltet. Någon på mötet trode inte att det finns något vilt i område. Morgonen satt jag hemma, fågelvägen mindre än två kilometer från tävlingsområdet, och åt frukost samtidigt som jag tittade ut genom fönstret. Det här är vad jag såg.



En fjolårskalv letar efter mat medan kon ligger några meter längre bort och avvaktar. De var kvar hela dagen för vi såg dem på kvällen när vi åkte till klubbträningen. Nog finns det vilt i närheten alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0