Utsikt från ett fönster

När jag är ute och reser, som jag har varit nu i ett antal dagar, så sitter jag och tittar ut genom bilfönstret. Det finns mycket att se på och jag ser ofta möjliga bilder att ta med kameran. Nu är det ju inte så lätt att bara stanna bilen för att slänga upp kameran och ta en massa bilder. I går när jag var på väg norrut från Kalmar åkte jag en lite mindre väg de sista milen innan Mönsterås. Vägen slingrade sig fram utmed kusten. Det fanns flera tänkbara motiv, men jag stannade inte. När jag kom fram till Västervik letade jag upp hotellet där jag skulle bo. Hotellet låg i ett äldre hus där rummen inte hade några räta vinklar. Glasen i förnstren var så där ojämna som gammalt glas är. Genom fönstret såg jag ett lämpligt motiv. Dessutom sken solen och gjorde färgerna extra klara. Jag tog fram kameran och tog några bilder. Här är en av dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0