Vårkänslor

Jag är ute på resa igen och den här veckan är jag tillbaka i Småland. I går kväll jobade jag i Skillingaryd och i kväll ska jag till Aneby. Jag har min bas i Jönköping. I dag på förmiddagen har jag varit ute och sprungit en sväng i det fina vädret. Himlen är klarblå och solen värmer. Tyvärr blåser en kall vind så man måste vara i lä för vinden om man ska kunna känna av solens värmande strålar. Jag sprang på Bondberget som är ett naturreservat i södra kanten av Jönköping. På Bondberget finns det flera platser där man har utsikt över Vättern, Jönköping och Huskvarna. Så här kan det se ut.



På ett annat stäle med minst lika fin utsikt träffade jag på en man som satt och njöt av solen. Vi pratade en stund och konstaterade tillsammans att det var fina dagar nu men att snön gärna får smälta bort. Även om solen värmer bra så är det fortfarande kallt och minusgrader i skuggan. På nätterna är det kallt. När jag åkte från Skillingaryd i går kväll stod det -8,5 grader på bilens temometer. På nyheterna i morse sa man att det hade varit -17 grader i Smålands inland.

Eftersom jag sprang i ett naturreservat fanns det en hel del anläggningar i skogen. Det var grillplatser, vindskydd, bord och bänkar och andra anordningar för att människor ska kunna ha det bra och njuta av naturen. Så här såg det ut på ett ställe.



På en bänk i solen had enågon skrivit ett namn och ritat ett hjärta. Mina tanker gick direkt till att det var någon förälskad kille som skapat en kärleksförklaring till sin tjej. Sen kom jag på att det kanske var en tjej som skapat en hyllning till sig själv. Eller så var det ... Plötsligt blev det många möjligheter. Vilken som var den rätta vet jag inte men mina tankar gick mot vårkänslor. Hur än sanningen såg ut så lät jag den inte försöra mina vårkänslor. Jag såg klottret på bänken som en kärleksförklaring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0