En liten historia

Ibland kan en liten och ganska obetydlig händelse sätta sig kvar i huvudet. Just det här hände mitt under pågående Sprint-DM och jag kan inte låta bli att bjuda på den lilla historien. Under tävlingen var jag ute i tävlingsområdet och tog en massa kort. En del av dem har du kanske redan sett. Jag hade just tagit kortet här nedanför. Ingen speciell bild kanske och dessutom så höll jag inte kameran rakt. Hela bilden lutar lite. Mannen i rött och svart har precis stämplat och ger sig i väg mot nästa kontroll. Några sekunder efter att bilden tas möter han ett ungt par. Mannen i paret rycker till och utropar; Heja Björn! Sen vänder han sig till mig och utbrister; Det var min gamla mattelärare. Håller han på än? Han fick ju en hjärtinfarkt! Jag kommer ihåg att han jagade mig i skolans korridor. Fan, jag hann inte undan. Det var kul att se att han mår bra.

Allt är över på några sekunder men hela episoden säger en hel del tycker jag. En gammal elev som trots en del motsättningar uppskattar sin lärare. En äldre man som tack vare idrotten kan komma igen efter en allvarlig sjukdom och återigen få uppleva livskvalitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0