Jag är kär...

... om man nu kan vara kär i en skog. I går var jag ut i skogen och sprang. Jag sprang i en del av det område som kanske kommer att användas vid NOC 2011. Jag vet att det är fin terräng men jag hade inga speciella förväntningar. När jag var ute i området så blev jag förälskad. Det var varierad terräng och det var mycket fin terräng. Trots att jag inte bor mer än några kilometer bort och trots att jag sprungit i närheten visste jag inte att den här terrängen fanns. Tyvärr hade jag inte kameran med mig så jag har inga bilder. Jag kan dock bjuda på två kartor från terräng som liknar det jag sprang i.



Den första kartan är från Nyköpings OK:s tävling i april 2009. Just här var det väldigt fin terräng där det gick fort att springa. Det fanns inga hinder på marken. Det fanns en del höjder som har en hel del detaljer.



Den här kartan är från Stockholms DM i medeldistans 2009. Det här är också ganska likt där jag sprang i går. På några ställen fanns terräng som liknar den vid kontrollerna 6, 7 och 8. Men det fanns också terräng som liknar den vid de andra kontrollerna på kartan.

Dessutom fanns ett område som inte liknar något annat jag sprungit i tidigare. Nästa gång tar jag kanske med kameran så att jag kan ta några bilder. 

Kommentarer
Postat av: Henrik

Det är så där man vill att kartorna ska se ut, bra sikt och så inga hinder på marken. Vad lätt orientering skulle vara då =)

2010-05-15 @ 10:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0