Tävlingen avklarad

Nu är årets Sprint-DM avslutat, åtminstone den delen som avgörs i skogen. Det återstår en del arbete eftersom en målenhet gick omkring 9 sekunder fel. De som stämplat vid den har fått 9 sekunder för bra tid. Felet ska rättas till manuellt innan en definitiv resultatlista presenteras. I övrigt gick tävlingen bra. Det var mest positiva kommentarer om banorna. Det var fint väder om än lite kallt. Jag kommer att lägga ut en hel del bilder om någon eller några dagar. Jag tog nästan 400 bilder under tävlingen. Jag kommer också att återkomma med en del analyser av vägval och banor. Vi kommer att lägga ut banorna på Runoway och jag skulle uppskatta om du som har sprungit ritar in dina vägval. På det sättet kan jag som banläggare lära mig mer om vad som händer i skogen. Nu ikväll lägger jag bara ut en bild från tävlingen men som sagt, det kommer mer.


Kommentarer
Postat av: Räkan

"Det var en jätterolig sprintbana"

/Matthias Müller, VM-sjua på sprint 2009. Igår 15.08 i klassen öppen 3.

2010-05-06 @ 08:50:28
Postat av: Janne Bojling

Mycket bra DM. Bra bana. Kul område. helt fantastiskt att det kan finnas sådan bra sprintterräng precis vid Haninge centrum.

Grattis till en kanontävling.

2010-05-06 @ 21:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0