Kartan börjar ta form

Arbetet med att skapa så bra förutsättningar som möjligt för bra tävlingar i samband med Nordic Junior Meeting pågår på flera håll. Tyvärr så verkar det som om övriga nordiska länder drar sig ur en efter en. Just nu är det lite oklart hur mycket Nordic det blir i samband med Junior Meeting. Arbetet pågår i alla fall. Nu i kväll har jag lär mig något nytt i OCAD, det dataprogram som är ett stöd i banläggningen. Jag har vetet att det finns ett stöd för att hålla ordning på alla gafflingar vid en stafett men jag har inte vetat hur det fungerar och hur man ska göra. I kväll har jag läst igenom ett antal hjälptexter, testat, gjort fel, testat igen, läst mera och nu tror jag att jag börjar förstå hur det ska användas. Jag har fortfarande inte gjort rätt men jag tror jag vet hur det ska bli rätt.

Kartritningen pågår också för fullt. Det är korta dagar och ibland dåligt väder så det gäller att kartritaren är på hugget. Det vet jag att han är och bit efter bit börjar bli klar. Här nedanför kan du se två små utsnitt från kartan så långt den är klar. Det är första gången som du har möjlighet att se en del av kartan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0