Med lampa i skogen

De flesta gångerna är det roligt att träna. Det ska vara roligt att träna. Ibland ska man unna sig träningspass som man tycker roliga och som man kanske inte kan göra så ofta. I kväll har jag varit ute i skogen med pannlampa. Jag gillar att springa i skogen när det ligger snö på marken och på träden. Det blir så ljust och det är tyst. Snön dämpar alla ljud. Det är spår i snön från älg, rådjur, hare och andra djur. När man springer i skogen på vintern inser man hur många djur det finns, eller är det samma djur som springer runt i skogen?



Långa studer är det alldeles tyst i skogen. Plötsligt börjar det blåsa och snöa ymnigt. Det blir lite svårare att se eftersom snöflingorna fyller ut ljuskäglan från lampan. Jag tar mig upp på toppen av berget som ligger öster om motorvägen. Långt bort ser jag motorvägen och bilarna som kör på den. Snön som faller ser ut som dimma i ljuset från vägbelysningen. Trots att vägen ligger nära så hörs bilarna avlägset. Snön dämpar ljudet. Jag släcker lampan och står  en stund och tittar på utsikten. Efter en liten stund senare passerar jag under motorvägen och tar mig hemåt över bergen på den västra sidan av vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0