Alla banor klara

Nu är alla banor klara. Nu i kväll har jag gått igenom alla banor för både stafetttävlingen och medeldistanstävlingen. Jag har klipp alla kontrollringar där det behövs och jag har klippt alla sammanbindsningslinjer där det behövs. Jag har gått igenom alla kontroller en gång till för allt i kontrollbeskrivningen ska vara korrekt. Jag har placerat alla kontrollsiffror så att de stör bansträckningen så lite som möjligt. Jag har också placerat kontrollbeskrivningen så att den kommer att ligga på ett bra ställe. Jag har också gjort ett förslag till utsnitt som fungerar för både stafetten och medeldistansen. Nu är allt klart att skickas iväg för utskrift.



Här är ett exempel på en av banorna som kommer att användas och den här gången är det faktiskt så. Jag luras inte. Här kan du se de klipta ringarna och linjerna. Där de är klippta finns det något karttecken som kan vara viktigt för att kunna ta kontrollen utan problem.

I går var jag ut och sprang i området. Bland annat kollade jag några av stigarna där de yngsta deltagarna ska springa. de gallringar som gjordes för ett tag sen berör delvis deras banor. Visst ligger det lite rester från gallringarna på stigarna men det kommer inte att bli några större problem. Det var mycket fint i skogen. I vissa terrängpartier kommer det att gå mycket fort, troligen ner mot fem minuter per kilometer. Men då gäller det förståss att inte göra några misstag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0