På barmark

Eller i alla fall ibland. Egentligen skulle jag kunna fortsätta på det senaste inlägget, Vad är det som händer? Just nu är jag i Halland med hustrun. I kväll ska vi på 40-årsfets och i morgon är det jobb i Falkenberg. Vägen hit var dock lite krånglig. Natten till fredagen tillbringade jag och yngsta tonåringen på akuten på Södersjukhuset. Han skadade sin vänstra fot på träning. I drygt tio timmar satt vi på akuten. Nu var det "bara" en kraftig stukning och inga frakturer. Trött kom jag hem för att hämta ut hyrbilen och sen packa ihop lite saker och ge sig ut på resan mot Halland. Jag hade inte sovit mycket så hustrun fick köra de första timmarna. På vägen ringde dottern och i bisats meddelande hon att 20-åring var på sjukhus. Vi ringde honom och då meddelade han att han låg på samma akut som jag tillbringat natten på. Senare på natten till i dag fick vi reda å att det handlade om en lungkollaps. Nu är han hemma igen med en slang med en dosa som ska återställa lungan. Ibland blir det lite mycket.

Jag och hustrun är i alla fall kvar i Halland. I dag har vi varit ute på en liten träningstur. I skogen var det allt från barmark till ganska mycket snö. Så här inbjudande var det i alla fall vid starten.



Vi sprang en del av en gammal tävlingsbana från en tävling påskafton 2005. Lite nya hyggen och annat hittade vi men det får man räkna med. Här är en del av banan med både gamla och nya vägval.



Det blev faktiskt en bom på kontroll 14. Årets första men säkert inte sista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0