Storstädning

Yngsta tonåringen har ägnat hela dagen (nåja, från det han vaknade någon gång strat före lunch) åt att städ sitt rum. Alla kläder han vuxit ur är bort städade liksom alla saker som han inte använder längre, leksaker, kritor, färgpennor och en massa annat. I dag var det tur att jag inte gjorde samma deal med honom som jag gjorde för många år sen. Vi föräldrar tyckte att han hade för mycket skräp i sitt rum. På den tiden samlade han på allt från fina stenar, kottar, trasiga leksaksbilar, torra löv, pinnar och allt annat som man kan samla på. Jag lovade honom fem kronor för varje sak han slängde oavsett vad det var. Han slängde inte en enda pryl. Jag fick behålla alla femkronor. Om vi haft samma deal i dag hade jag blivit fattig. Han har fyllt soptunnan och det är en hel vecka kvar tills nästa tömning av tunnan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0