Sommarstafett

Kanske är du en av de som minns stafetten vid klubbstugan för ett år sen. Jag som arrangör minns den i alla fall. Jag funderade en del på hur många som skulle kunna komma. Om jag fixar kartor till 20 lag finns det lite marginal, tänkte jag. Det kom 60 personer som ville springa. Tillsammans bildade de exakt 20 lag. Det blev inte en enda karta över. Vädret var fint och deltagarna var nöjda.

Nu är det dags för årets stafett, numera döpt till Sommarstafetten. I klubbstugan finns en lista med anmälda. I dag var det nästan 40 stycken anmälda. Troligen kommer det fler till på tisdag. Det kommer att bli på ungefär samma sätt som förra året. Vi sätter ihop lag på plats. Den första sträckan är 1,4 kilometer och när det kommer till varvningen växlar de ut till sträcka två. Den andra sträckan är lite drygt 3 kilometer. När löparna på andra sträckan kommer till varvningen växlar de ut till den tredje och sista sträckan som är 4,2 kilometer lång. Det lag som först har alla sina löpare i mål vinner.



Kartan är i skala 1:5 000 och är ritad i sprintnormen. Den användes första gången till Stockholms Sprint-DM 2010. Samlingen är vid klubbsugan klockan 18,00. Kom i tid eftersom det kan bli mycket folk och vi ska sätta ihop lag och ha en genomgång innan starten går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0