Snöfritt

Nej, ännu är det långt till vår som det sjungs i visan. Det är mycket snö kvar. Det är lite synd för nu är det i stort sätt bara arbetet i skogen som återstår inför tävlingarna i vår. Alla banor är lagda och jag har nu gått igenom alla banor och flyttat om lite så att det blir en jämnare belastning på kontrollerna. Jag har också lyckats minska antalet kontroller något. Det är dock fortfarande en hel del kontroller och på vissa ställen ligger de tätt. Eller vad sägs om det här?



Det här är en del av tävlingsområdet. Det är tät mellan kontrollerna så det gäller att vara noggrann. Först för mig när jag ska märka upp alla kontroller. Det gäller att hålla reda på vilken av kontrollerna som är 150, 154 och så vidare. När det väl är dags för tävling så gäller det för dig att se till att du stämplar vid rätt kontroll. Jag har sett till att jag har koll på läget.

Som du kanske ser så har jag också klippt alla ringar så att karttecken som ligger under ringarna syns. Det kan vara en liten sten, en brant, en stig förgrening eller något annat som kan vara viktigt för dig att se när du är på väg mot kontrollen. Jag har också gått igenom alla banor och klipp i linjerna som binder ihop kontrollerna till en bana. Även detta för att du ska kunna se alla viktiga detaljer. Nu är det som sagt bara att vänta på att det ska bli snöfritt eller i alla fall att lite av snön ska försvinna. Kanske kan jag komma ut en sväng nästa helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0