Den satt rätt!

Det var några deltagare som påstod att en av kontrollerna i söndags eventuellt satt fel. Jag vet att jag var lite tveksam när jag skulle märka upp den. Det var snö i skogen och lite svårt att se alla detaljer. Jag gick dock från olika håll och läste av punkterna runt omkring kontrollen och kom fram till var den skulle sitta.

När snön var borta provsprang jag en av banorna som hade kontrollen. Jag sprang med GPS-klocka och tog mellantider vid varje kontroll. När jag kom hem ladda jag upp GPS-spåret i QuickRoute. Jag drog alla kontroller utefter spåret till rätt ställe utom den kontrollen där jag var tveksam. Den hamnade mitt i ringen på rätt ställe.

När deltagarna på tävlingsdagen kom fram till mig och påstod att en kontroll eventuell satt fel var jag inte överraskad över att det var just den här kontrollen. I kväll har jag varit ute i skogen och bland annat sprungit förbi den här kontrollen. Ett antal andra personer var också ute i skogen. Det känns skönt att kunna konstatera att den sitter rätt.



Jag kan dock fundera över varför jag är så envis. Om jag har valt ut en punkt så vill jag försöka få till det trots att jag först var lite tvecksam. Kanske hade det varit bättre att byta till någon annan punkt. Jag gjorde faktiskt vid ett par andra tillfällen där det inte var lämpligt att placera en kontroll. Den här kontrollen satt dock rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0