Kompromiss

I går satt jag och försökte lägga banor till långdistanstävlingen i april. De flesta banorna var redan klara, i alla fall i ett första läge. Några banor återstod att försöka få till. Bland annat en gul bana på 5 kilometer och en vit bana på 4 kilometer. Ofta är det här banorna de svåraste att lägga. I går tog det nästan en timma och fem olika försök innan den gula banan kändes OK. Då var den 500 meter för kort. Det fanns liksom inga andra alternativ. Efter det gav jag mig på utmaningen att försöka få till den vita banan på 4 kilometer. Ytterligare en halv timma senare var den klar. Då var den 500 meter för lång.



Banläggning blir ofta en kompromiss någonstans. De allra flesta banorna går att få till på ett bra sätt men plötsligt så blir det tvärstopp. Nu får kompromissbanorna ligga ett tag. Sen tittar jag på dem igen. Kanske kan jag hitta en annan lösning. Om inte, så får den en banan var lite för kort och den andra lite för lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0