Svårt ljus

Ännu en dag i Sätrahallen. Kameran var med som vanligt. Det är alltid svårt att fotografera i Sätrahallen. Ljuset är inte helt enkelt för kameran att hantera. Jag försöker varje gång att ställa in vitbalansen manuellt. Viss gånger går det ganska bra men andra gånger är det svårare. Belysningen i hallen består av två olika sorterslampor med helt olika färtemperatur. I dag sken dessutom en stark sol in genom förnstret. På viss ställen i hallen dominerar en typ av ljus, på andra ställen ett annat och på ett tredje ställe är det en blandning. Därför kan färgnyanserna på fotografierna variera ganska mycket. I dag försökte jag mig på att ställa in färgtemperaturen manuellt. Färtemperaturen mäts i kelvingrader och på kameran jag har kan det ställas in. Eftersom jag inte har en aning om vilka värden som var bäst blev det till att chansa. Här är några av bilderna från i dag.









Det börjar närma sig ett bra resultat men jag får testa mer nästa gång. Resultatet i tävlingen blev ett nytt pers i längd med 6,11.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0