Frost, is och sol

Solen skiner från en klarblå himmel. Den är blek och står lågt så här i november trots att den står som högst så här mitt på dagen. Den är så svag att den inte orkar värma upp marken och luften tillräckligt mycket för att smälta frosten på marken. Den orkar inte heller tina upp den tunna isskorpan på vattnet i mossarna. Det blir en mindre chock första gången jag trampar sönder isen för första gången och det iskalla vattnet tränger in i skorna. Det frasar i den frusna mossan och de frusna löven när jag springer fram i skogen. Trots allt så är det så här års som det är som bäst i skogen. Jag är tillbaka i den där fina skogen jag var i för ett par veckor sen. Jag hoppas verkligen att vi lyckas få till en tävling här. Än så länge vet jag inte, det är bara att hoppas. Några nya bilder blev det. Så här såg det ut i dag.
 
 
 
 
Innan det här banläggningsprojektet är det ett annat på gång. Vid ett möte i tidigare i veckan beslutades preliminärt om hur arenan för nästa års 25-manna ska se ut. Det är mycket som ska fungera. Nu vet vi ungefär var sista kontrollen ska vara placerad, var målet ska vara, hur kartplanket ska ställas och var startpunkten ska vara. Det blir också en varvning inne på arenan. Utifrån det här ska banorna nu börja ta form. På den här platsen har 25-manna gått tre gånger tidigare. Första gången var 1978. Då såg arenan ut så här.
 
 
 
 
Kanske känner du igen dig och kan räkna ut var tävlingen ska gå. Det är egentligen ingen hemlighet men jag håller på det en liten stund till. Häng med här så får du följa banläggararbetet från nu och fram till tävlingen i oktober nästa år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0