Köra fast och kompromisser

Kämpar vidare med banläggningen till årets SM långdistans. Har kört fast lite med kvalbanorna. Främst är det H 18-banorna som vållar problem. Jag är inte riktigt nöjd med dem. Ett banläggarjobb innebär ofta kompromisser någonstans. En klass får en bana som inte riktigt är perfekt. Den kan vara lite för lång eller lite för kort. Kvalbanorna för H 18 kommer att vara ungefär lika långa som kvalbanorna för D 21. Jag vill inte lägga dem i precis samma stråk. Kvalbanorna för D 21 finns redan i en första version och därför är det nu H 18-banorna som ger huvudbry. Nu finns det en idé för hur de skulle kunna se ut, men jag är inte riktigt nöjd ännu. Lite för många kontroller. De får ligga till sig några dagar så får jag titta på dem med lite nya ögon.
 
 
Arbetet med att lägga banorna till publiktävlingen har också börja så smått. Det blir en medeldistans med i stort sett full klassindelning. Än så länge är det bara på idéstadiet för att se vad som är möjligt. Det är ganska många saker att ta hänsyn till för att få till en bra helhet. Helgen kommer ju att innehålla fem olika tävlingar. Kvaltävling på lördagen och sen finaler och publiktävling på söndagen. Som om inte det vore nog så ska de som inte gick till final också få sitt även på söndagen. De banorna har jag inte börjat fundera på ännu. Jo, det finns en idé men den är inte testad ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0