Fåglar i flykten

Återigen en solig och fin dag med hyfsad värme i luften. I dag hade jag förmånen att kunna jobba utomhus. Jag hade nämligen en fotouppgift som, om bilderna blir bra, ska användas i en materialproduktion. En av bilderna ska illustrera karttecknet sjö. Jag hade på förhand sett ut en lämplig sjö som är konstgjord och en del i ett naturligt reningsverk som finns i närheten. Det är gjord i en gammal torvmossen. Som i de flesta små sjöar finns det en hel del fåglar även i den här sjön.



På väg till sjön cyklade jag förbi en grupp med förskolebarn på promenad. Det visade sig att de var på väg till samma sjö som jag men för att mata fåglarna idtället för att ta kort på sjön. Du har säkert varit med om att mata fåglar och vet då att det kan gå ganska vilt til. Änderna som var först på plats fick snart konkurrens av andra fåglar som med fart och vis aggresivitet försåg sig med brödbitarna som barnen kastade till dem.

Jag tog ett antal bilder av dem. Eftersom det gick undani luften så var det lång i från alla bilder som blev skarpa, men är är några av de som blev det.







Tänk om man kunde flyga som dem en solig och fin vårdag och dessutom bli matad med bröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0