Klart...

... att det är spännande att se sig om i världen. För några år sen var vi, familjen, i Spanien en vecka. Vi hade Nerja på sydkusten som utgångspunkt. Det blev naturligtvis en hel del badande men också en del utflykter. I slutet av veckan när vi hade fått nog av solen gjorde jag och äldsta tonåringen en utflykt. VI gjorde en vandring i bergen. Tyvärr hade vi inte så mycket utrustning med oss så vi kunde inte gå så långt som vi ville. Men kameran hade jag med mig. Turen varade ungefär tre timmar, men vi han ändå med att uppleva naturen i stort i form av utsikten och det lilla i form av djur och natur.



Den här lilla ödlan låg i solen och tog igen sig. Den blev inte störd av att jag kröp nära för att ta bilder. Lite senare såg vi en betydligt större ödla. Den var tyvärr också betydligt skyggare och sprang i väg så fort jag började ta fram kameran.

Det fanns en hel del växter också. En del var vackra medan en del var mer skräckinjagande. Eller vad sägs om den här som man definitivt inte vill komma i närkontakt med.



Jag vet inte vad den heter men den ser vass ut. Vi såg också en blomma som såg lite speciell ut och som jag inte har en aning om vad den heter. Den liknande en flaskborste.



Som sagt, det finns mycket att uppleva både här hemma och på andra platser. Oftast tar vi oss inte tid att se oss omkring. Vi rusar framåt hela tiden. Tog vi oss tid att lugna ner oss och se oss omkring skulle vi upptäcka en massa spännande saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0