Lite nostalgi

Har varit ute i skogen igen. Jag känner igen mig på de flesta ställena. Jag har bott på kartan och genomfört åtskilliga träningstimmar i skogen. Nu var det ett tag sen jag sprang där. Det jag slås av är att det är för det mesta är väldigt fint i skogen. Det klart att det finns områden med sämre framkomlighet på grund av hyggen, ungskog och annat, men det finns många ställen som är härliga att springa i.



Så här såg det ut på ett ställe som jag passerade i dag. Det är ganska typisk Södertörnsterräng med en hel del gles tallskog och berghällar som oftast är bevuxna med mossa. På några ställen går berget i dagen. Mellan bergen finns en del mossar. Som sagt ganska typisk terräng för södra Stockholm. Just den här platsen ligger bara några hundratal meter från den plats jag bodde. Jag minns inte att jag uppskattade den fina terrängen på samma sätt som nu. Det är inte alltid man ser det självklara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0