Samma som förr

Jag hittade några gamla bilder från O-Ringen 1976. Tävlingen gick i Värmland och det regnade på invigningen där Tage Erlander talade. Resten av veckan var det ganska varmt vill jag minnas. Centralorten var i Ransäter och vi både alldeles intill Klarälven och vi simmade tvärs över. När vi kom över till andra sidan var vi en bit nedströms. På tillbakavägen blev det jobbigare och vi fick ta i för att inte hamna ännu närmare Karlstad. Själva tävlingen gick inte så bra. Jag hade orienterat i ett drygt år och jag sprang hellre än bra. Jag var med i H 14 A2 och fick slutplacering 202.



När jag tittar på de gamla bilderna så skulle de kunna vara tagna vilket år som helst, ja om man bortser från att modet speglar en viss tid. Det är också mer husvagnar än tält nu än de var förr. Det är inte heller så vanligt med gamla folkor, de finns men sällan på O-Ringen. Annars så är det alltid mycket folk på tävlingsplatsen. De samlas klubbvis runt sin egen klubbsymbol. På torsdagen är det vanligt att man samlas för en gemensam fikastund.



Fast det klart, tittar man på det övriga arrangemanget har det hänt en hel del men jag tror att människors motiv för att delta är ungefär detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0