Ovanför Mörkdalen

I dag har det varit medeldistans på programmet. Liksom i går var samlingsplatsen vid Mörkdalan. Jag kan tänka mig att man förr i tiden tyckte att detta var en mörk plats. Det är en dalgång mellan två ganska höga hödjpartier. Det är mellan 40-50 meters nivåskillnad från dlgången till topparna. I dag gick tävling norr om Mörkdalen. Uppe på höjden är det allt annat än mörkt. Gles tallskog med flacka berghällar. Ännu lite längre norrut är det en bitvis brant sluttning ner mot havet och Ällmorafjärden. Min bana gick naturligtvis ner i den sluttningen.



Ibland tappar man tid på ställen där man inte tror det. Jag tappade en dryg halvminut till tredje kontrollen. Jag valde att gå rakt på över höjden. Så här i efterhand skulle jag naturligtvis valt att gå lite till höger. Till den sjätte kontrollen tog jag nog inte den bästa vägen. Valde till att börja med att gå lite vänster och jag hade tänkt att gå till vänster om sjön. Jag träffade den dock nästan mitt på. Valde ändå att runda den till vänster för att sen ta stigen en bit. Jag fortsattae i stigens riktning upp på höjden men fick inte till kartbilden. När jag läste in mig var jag till vänster om kontrollen. Efter det gick det bra ända fram till tolfte kontrollen. Jag läste fel och kom för långt till höger om kontrollen. En och en halv minuts bom blev det lite onödigt. Det blir nya tag nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0