Beslutsvånda

Ibland är det svårt att bestämma sig. Jag har gått länge och funderat på en sak men inte kunnat komma till skott. Jag vet inte riktigt hur länge men det rör sig om flera år, kanske sju åtta åt så där. I dag har jag äntligen gjort slag i saken. Jag har köpt nya skidor. Kanske tycker du att det det var någon särskilt stor sak att fundera på så länge. Visst är det så, men det finns orsaker. Snötillgången är en orsak. Jag tycker om att åka skidor men jag är inte den som åker på kosntsnö eller åker runt och letar efter snö. Några gånger har jag rest till snön för att åka skidor. Därför har det inte varit så viktigt. De skidor jag har åkt på hittills är från tidigt 80-tal och har fungerat mycket bra. Då när jag köpte den var dem ett par värstingskidor. Flera ur världseliten tävlade på samma typ av skidor. De har fungerat bra och så sent som i början av april i år åkte jag på dem senast.

Nu har jag alltså köpt ett par nya skidor. Jag har också köpte ett par nya skidskor till dem. Det skidskor jag har sen tidigare finns det inga bindningar till längre. Så är det när man håller fast vid gamla grejer länge. Snart hoppas jag att jag kommer att få tillfälle att prova dem på snö. Den yngsta tonåringen har också fått skidor. Det har jag lovat honom sen ett par år tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0