Vit jul

De sägs att det är första gången sen 2001 som det är snö i hela landet till jul. Så är det säkert även om jag inte har koll. Innan dess lär det ha varit 1995 och gången innan dess 1985. Det är inte så vanligt. Just nu är det mycket snö, och mer är på väg. Just nu faller det lite snö. För fyra år sen, 2005, var det inte en vit jul, i alla fall inte där jag bodde då. Så här såg det ut i närheten av mitt hus på juldagen 2005.



Samtidigt kan det gå fort. Det kan komma snö när som helst och om det ligger snö så kan det bli töväder när som helst. Nu i år verkar det dock som om snön kommer att ligga ett tag in på nästa år. Förhoppningsvis kan det bli en och annan skidtur de närmaste dagarna. Så här såg det förresten ut på samma ställe fyra dagar senare, då i december 2005.



Det här är två bilder från ett litet fotoprojekt jag hade en gång. Jag tog ett antal bilder på exakt samma plats vid olika tillfällen under ett år. Samma plats men inte en bild som liknar någon annan. Jag kanske visar fler vid något annat tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0